czwartek, 24 sierpnia 2017

"Pomiędzy" Tamara Hudson





"Nigdy już nie będziesz musiała płakać. Póki będziesz ze mną - nigdy."











   "Pomiędzy" to książka z tematyki, która nie trafia się za często na polskim rynku.  A przynajmniej, na którą ja nie potrafię trafić. Powieść jest bardzo specyficzna biorąc pod uwagę dzisiejsze bestsellery. Opowiada o duchu, o docieraniu do prawdy i co najbardziej boli czytelnika podczas czytania - utraconej szansie,  straconym życiu. Na tą powieść natrafiłam kompletnym przypadkiem parę lat temu, i postanowiłam ją przeczytać. Coś mnie do niej ciągnęło po prostu. Czytając emocje zalewały mnie z każdej możliwej strony, z każdego zdania. Smutek mieszał się z zmieszaniem,  ciekawość ze strachem, a radość nie mieszała się z niczym. Powieść krótka, delikatna i wciągająca od samego początku, do ostatniego zdania.


"Nie ufałam ciemności:nie wierzyłam,że jest pusta."



   Amelia budzi się dryfując w wodach ciemnej jak noc rzeki i jest pewna tylko jednego, że nie żyje. Dziewczyna nie wie kim jest, dlaczego umarła, nie pamięta rodziny oraz nic co było wcześniej. Wie tylko, że umarła i, że znajduje się pomiędzy życiem, a śmiercią. 
Aż nagle wszystko się zmienia. Amelia jako duch nie może pomagać istotom żywym i tylko życzy chłopakowi szczęścia, który tak jak ona najprawdopodobniej wcześniej tonie. Jednak nie wiadomo z jakiego powodu chłopak nie umiera, a co jeszcze dziwniejsze zaczyna dostrzegać dziewczynę. Chłopak zafascynowany Amelią angażuje się w związek z nadzieją, że kiedyś uda im się rozjaśnić sprawę śmierci bohaterki. Chwile szczęścia ulatniają się szybciej niż się pokazały i nagle na głowy tej dwójki nastolatków spada zimna i mroczna teraźniejszość. Próbując dotrzeć do sedna sprawy nie myślą nad tym, że ktoś lub coś może nie chcieć, żeby ta wypłynęła na światło dzienne. 



"Bez wahania wybrałabym życie po śmierci, skoro mogłam spędzić je razem z nim."


   Powieść tą przeczytałam jakieś dwa, może trzy lata temu, jednak dziś pamiętam dokładnie wszystko ze szczegółami, jakbym skończyła czytać dosłownie przed chwilą. Książka odziana jest w tajemniczość oraz niepewność, po każdej kolejnej stronie w naszych głowach pojawia się więcej pytań niż odpowiedzi, co tylko zachęca nas do dalszego czytania. Amelia to bohaterka wykreowana w sposób naprawdę niesamowity. Została dopracowana przez autorkę z każdej możliwej strony, a ponieważ dziewczyna jest duchem uważam, że musiało być to naprawdę trudne. Joshua za to, to typowy nastolatek, chodzi do szkoły, ma przyjaciół i plany, jednak chwila nie uwagi i prawie wszystko stracił. I dobrze zdaje sobie z tego sprawę. W powieści postacie są młode, jednak podejmowane przez nie odpowiedzialne decyzje, dodają im w naszych oczach lat. Fabuła została dopięta pod ostatni guzik, akcja gna nie ubłaganie do przodu, a my w pogoni za prawdą, gubimy nasz świat i znikamy w zakamarkach powieści. 

"-Joshua!-zawołałam.-Tak?-Natychmiast się odwrócił. Mogłabym przysiąc, że patrzy na mnie wyczekująco, wręcz ochoczo.-Jak ja wyglądam?Zmarszczył brwi i odchylił głowę na bok.-Jak wyglądam w twoich oczach?-powtórzyłam natarczywie, w strachu, że jeśli nie będę mówiła wystarczająco szybko, zdam sobie sprawę z tego, że gadam jak kompletna kretynka.Joshua uśmiechnął się. Odpowiedział tak cicho, że ledwie go słyszałam.-Pięknie. Zbyt pięknie, by można cię było nie zauważyć tamtej nocy."





Książka: Pomiędzy
Tytuł oryginału: Hereafter
Autor: Tamara Hudson
Tłumaczenie: Natalia Mętrak - Ruda
Ilość stron: 404
Data wydania: 21 września 2011 rok
Wydawnictwo: Jaguar 

7 komentarzy:

  1. Mam tę książkę u siebie, przeczytana dawno temu. Podoba mi się ten wątek po śmierci. Nigdy już niestety nie trafiłam na tego typu książkę a szkoda.
    Pozdrawiam serdecznie
    https://huraganrozdzialow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie, właśnie dlatego o tym wspomniałam :)
      Mnie również bardzo się spodobał wątek po śmierci.
      Pozdrawiam i posyłam buziaki :**

      Usuń
  2. Ta książka właśnie teraz trafiła na moją listę czytelniczą :) Uwielbiam tego typu książki, już nie mogę się doczekać kiedy zacznę ją czytać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się ciekawie... :-) <3

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Witam Cię serdecznie w moich skromnych progach.
Moje królestwo staram się prowadzić skrupulatnie i starannie. Jednak jak wiadomo każdemu, nie wszystko jest idealne, dlatego jeżeli masz jakieś uwagi lub pomysł na ulepszenie bloga, to pisz śmiało! Każdy pomysł jest na wagę złota. Każdą radę bądź sugestię przemyślę dokładnie.
Jestem blogerką, dlatego zależy mi na wyświetleniach i obserwatorach. Jeżeli podoba się Ci się to, co robię, zostaw komentarz pod postem lub dołącz do obserwatorów bloga :)
Lubię wiedzieć, że moje słowa do kogoś docierają, a nie idą na wiatr.
Tak więc nie przedłużając zapraszam do mojego świata, gdzie książki stanowią jego centrum.