wtorek, 5 czerwca 2018

"Zabić Sarai" J.A. Redmerski





"Istnieje ogromna różnica pomiędzy strachem a niepewnością, Sarai. Ty się niczego nie boisz, ale wszystko budzi twoją niepewność."










   "Zabić Sarai" to jedna z bardziej wyczekiwanych przeze mnie książek tego roku. Piękna okładka,  intrygujący opis i idealnie trafiająca tematyka w moje gusta. Musiałam ją przeczytać. Szczerze mówiąc, kiedy tylko trafiła ona w moje ręce miałam ogromne obawy, przed tym, że książka okaże się słaba i nie dorówna moim oczekiwaniom, które rosły z każdym miesiącem czekania na premierę. Okazały się one jednak bezpodstawne, bo ta pozycja jest tak dobra, wciągająca i interesująca, że podczas czytania nie sposób się oderwać. 



   Sarai była mała, kiedy zamieszkała z matką i baronem narkotykowym w Meksyku, który ją tam więzi. Z biegiem lat dziewczyna zapomniała jak to jest wieść normalne życie, nigdy jednak nie porzuciła złudnej nadziei, że uda jej się kiedyś uciec od barona. W końcu nadchodzi jej jedyna szansa na lepsze jutro,  dziewczyna nie waha się ani chwili, aby z niej skorzystać
Victor jest bezlitosnym, płatnym zabójcą. Zjawia się w domu Javiera by odebrać swoje pieniądze. Sarai korzysta z okazji i chowa się w samochodzie mężczyzny. 
Victor hamuje swoją prymitywną naturę i postanawia pomóc Sarai, z czasem rodzi się między nimi więź, która sprawia, że sytuacja staje się jeszcze bardziej skomplikowana. 


   Szczerze mówiąc, nie mogłam się doczekać jej przeczytania. Intrygujący opis i okładka, samo to sprawia, że mamy ochotę pożreć tę książkę na raz, bez przerwy. Po skończeniu jednak nasza ciekawość nie maleję, bowiem autorka serwuje nam taki koniec, który sprawia, że mamy ochotę od razu siąść do kolejnego tomu. Sarai to świetnie wykreowana postać: odważna, waleczna i przede wszystkim gotowa zrobić wszystko, byleby wieść życie, o jakim zawsze marzyła. Jest silną osobą, która wie, czego chce. Na początku obawiałam się, że dziewczyna będzie taką typową księżniczką w opałach, która kiedy zjawia się książę z bajki na białym rumaku, otoczy go rękoma w pasie i razem będą galopowali w stronę zachodzącego słońca. Jednak sytuacja wyglądała kompletnie inaczej, bohaterka ma twardy charakter i nie zmienia zdania jak liść na wietrze. Victor z kolei to tajemniczy i intrygujący mężczyzna. Nieustraszony, gotowy na wszystko. Ta dwójka jest dla siebie po prostu stworzona. Miłość zakazana, który rodzi się w powieści dodaje jej tylko pikanterii i sprawia, że mamy ochotę na więcej i więcej. 



   "Zabić Sarai" posiada zdecydowanie więcej zalet niż wad. Największą zaletą jest brak schematów. Ta książka to istny rollercoaster, nigdy nie wiadomo, co nas czeka. Wszystko jest owiane nutą tajemnicy, niesamowitymi zwrotami akcji oraz nieprzewidywalną fabułą. Do tego rozdziały poprowadzone z dwóch perspektyw idealnie ukazują nam myśli, uczucia i przemyślenia bohaterów. Powieść jest nieprzewidywalna, działa jak narkotyk. Nie jest to delikatna książka, jest brutalna i pokazuje świat, który jest nam obcy. Jeżeli szukacie pozycji gdzie miłość i radość są na pierwszym miejscu, a kończy się ona jak bajka Disneya, to obawiam się, że nie jest ona dla was. Tutaj leje się krew, strzały padają kiedy najmniej się ich spodziewamy, a życie ukazane jest jako kruche i ulotne, nawet bardziej niż czasami zdajemy sobie sprawę. Brutalna, twarda i wciągająca - "Zabić Sarai" to książka, która zniewala i przegania sen z powiek. Zdecydowanie polecam każdemu, kto nie boi się brutalnego świata i zniewalającej fabuły.   




Książka: Zabić Sarai

Tytuł oryginału: Killing Sarai
Autor: J.A. Redmerski  
Tłumaczenie: Alicja Laskowska
Tom: I
Cykl: W towarzystwie zabójców
Ilość stron: 350
Data wydania: 11 Kwietnia 2018 
Wydawnictwo: NieZwykłe 



Za możliwość jej przeczytania z całego serca dziękuję Wydawnictwu NieZwykłemu! 

Znalezione obrazy dla zapytania Wydawnictwo: NieZwykłe

10 komentarzy:

  1. Bardzo chcę przeczytać tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Brutalna to raczej nie moje klimaty ale może się skuszę.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że dasz jej szansę bo naprawdę jest warta uwagi :)
      Buziaki :**

      Usuń
  3. Mam tę książkę u siebie i zaraz po "Nieodgadnionym", którego aktualnie czytam, biorę się za nią! 💕

    Pozdrawiam,
    Książkowa Przystań

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia, mam nadzieję, że spodoba Ci się ona tak samo jak mnie :))
      Buziaki :**

      Usuń
  4. Tak bardzo się cieszę, że ta seria w końcu doczekała się wydania, że jestem skłonna poczekać jeszcze na drugi tom, by o Sarai móc czytać na raz (szczególnie, że o zaskakującym zakończeniu każdy pisze). Nie mogę się doczekać aż wejdę do tego świata i przekonam się czy warto było tyle czasu czekać :) Mam spore oczekiwania, ale czuje że nie będę zawiedziona, szczególnie że lubię takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam szczerą nadzieję, że się nie zawiedziesz! Książka jest wspaniała i warta poświęconego jej czasu! :) Mam nadzieję, że po przeczytaniu podzielisz moje zdanie na jej temat :)
      Buziaki :**

      Usuń
  5. Uwielbiam jak są takie wątki w ksiązkach! Na pewno znajdzie się na mojej półce:)

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Witam Cię serdecznie w moich skromnych progach.
Moje królestwo staram się prowadzić skrupulatnie i starannie. Jednak jak wiadomo każdemu, nie wszystko jest idealne, dlatego jeżeli masz jakieś uwagi lub pomysł na ulepszenie bloga, to pisz śmiało! Każdy pomysł jest na wagę złota. Każdą radę bądź sugestię przemyślę dokładnie.
Jestem blogerką, dlatego zależy mi na wyświetleniach i obserwatorach. Jeżeli podoba się Ci się to, co robię, zostaw komentarz pod postem lub dołącz do obserwatorów bloga :)
Lubię wiedzieć, że moje słowa do kogoś docierają, a nie idą na wiatr.
Tak więc nie przedłużając zapraszam do mojego świata, gdzie książki stanowią jego centrum.