środa, 29 listopada 2017

PRZEDPREMIEROWO "Murder park. Park morderców" Jonas Winner





"Murder Park”. Logo to było wyraźnie widoczne na wszystkich prospektach i na długopisie. Pod spodem widniał tytuł „Twój weekend z zabójcą”.









   Gdy myślę o tej powieści w głowie ukazuje mi się tylko jedno słowo: "wow". Sięgnęłam po tę powieść głównie, dlatego, że przeczytałam poprzednią książkę owego autora, która przypadła mi do gustu. Szczerze przyznam, że jak usiadałam do lektury to podejrzewałam, że ta pozycja będzie podobnie napisana do "Celi" tego samego autora. Czyli pierwsza połowa nie wniesie do powieści kompletnie nic, a druga nie pozwoli się od siebie oderwać. Jednak myliłam się, i to jak! "Murder park" został napisany tak zagadkowo i do tego intrygująco, że czytelnik od pierwszych stron nie jest w stanie wyciągnąć nosa z książki. Z każdym rozdziałem byłam coraz bardziej zaintrygowana i niecierpliwa, a w głowie ukazywało mi się tylko jedno zdanie:, „Co dalej?" Byłam głodna akcji, kiedy odkładałam książkę na bok czułam zdenerwowanie i irytację, że muszę czekać, aby poznać dalszą część tej intrygującej historii. Mogę z ręką na sercu w tej chwili powiedzieć, że tą powieść zaliczam do jednej z najlepszych roku 2017. 



"Bo śmierć krążyła po wyspie – chyba, czarna i ogromna. Śmierć, której zimne usta musnęły już każdego z nich."


   Zodiak Island - to samotna wyspa u wybrzeża USA. Targana falami i wiatrem, opuszczona i na swój sposób przerażająca. Wyspa o której nie mówi się miłych słów bowiem to właśnie tam dokonano trzech okrutnych morderstw. To właśnie tam, w parku rozrywki poświęconemu znakom zodiaku dokonano strasznych okrucieństw i nie znano litości. Po dwudziestu latach wyspa ma zostać otwarta po raz kolejny, a wraz z nią skansen słynnych morderców i zbrodni, które wstrząsnęły światem. Manager wyspy zaprasza na weekend starannie wyselekcjonowaną grupę ludzi: media oraz ludzi, którzy pamiętają to miejsce sprzed dwóch dekad. Dwunasta ludzi przybywa na wyspę, aby spędzić niecałe trzy dni  w miejscu gdzie do chwili obecnej straszą zardzewiałe karuzele. Ostatni prom odpływa. Nadchodzi sztorm, a wraz z nim urywa się łączność. Zaczynają się dziać dziwne rzeczy. A wraz z tym powstaje plotka, że na wyspie dalej grasuje morderca, słynny i okrutny nie znający litości, który zaczął swoje morderstwa dwadzieścia lat temu, a teraz postanowił dokończyć swoje dzieło...


   Głównym bohaterem tej powieści jest Paul Greenblatt. To młody mężczyzna, reporter pracujący dla policji do spraw zabójstw. Nie jest jednak przypadkiem, że nasz bohater trafia na wyspę. Manager wyspy - Rupert Levin postarał się, aby ten mężczyzna wziął udział w wyprawie, ponieważ Paul był już raz na wyspie. Dwadzieścia lat temu, kiedy miał zaledwie 4 latka przyjechał z matką na Zodiak Island. Ten wyjazd nie skończył się jednak dobrze, matka Paula została zamordowana na oczach chłopca. To właśnie jej morderstwo przesądziło o zamknięciu wyspy na dwie dekady. 
   Autor w tej powieści stworzył taką atmosferę, która aż zmusza czytelnika do dalszego czytania. "Murder Park" to thriller, który nie tylko potrafi zaszokować, ale również sprawić, że zaczynamy szybciej oddychać, a nasze bicie serca przyśpiesza. Podczas czytania zakładamy, kto jest, kim, a z każdym rozdziałem zmieniamy zdanie. Nic tutaj nie jest pewne, wszystko stoi pod jednym wielkim znakiem zapytania. Czytelnik ma ogromnie dużo pytań, a odpowiedzi brak.


   "Murder Park" to lektura, która sprawia, że czytelnikowi spodnie z wrażenia spadają. To książka, która potrafi tak zamieszać nam w głowach, że po zakończeniu powieści nie jesteśmy pewni jak się nazywamy. Osobiście chyba nigdy wcześniej, w swoim życiu nie czytałam tak dobrego thrillera. Oddałam tej książce serce i zdecydowanie wrócę do niej jeszcze nie raz. 




Książka: Murder park. Park morderców

Tytuł oryginału: Murder park 
Autor: Jonas Winner 
Tłumaczenie: Agnieszka Hofmann 
Data premiery: 30.11.2017 rok
Ilość stron: 432
Wydawnictwo: Initium



4 komentarze:

  1. Muszę przeczytać tę książkę. Przez Ciebie jestem zmuszona ją kupić! Czuj się winna! :D ♥

    martynapiorowieczne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham takie klimaty! Tajemnice, adrenalina, a ten wątek z wyspą! Nie mogę się doczekać, aż sięgnę po tą książkę! Mam nadzieję, że mi również przypadnie do gustu i będzie jedną z lepszych pozycji przeczytanych przeze mnie w 2017 roku! Zresztą nigdy nic nie wiadomo.
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie książka dla mnie! Już ją nawet zamówiłam, jednak dalej czeka na kuriera!
    Dzięki tobie nie mogę się doczekać, aż ją zacznę!
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Witam Cię serdecznie w moich skromnych progach.
Moje królestwo staram się prowadzić skrupulatnie i starannie. Jednak jak wiadomo każdemu, nie wszystko jest idealne, dlatego jeżeli masz jakieś uwagi lub pomysł na ulepszenie bloga, to pisz śmiało! Każdy pomysł jest na wagę złota. Każdą radę bądź sugestię przemyślę dokładnie.
Jestem blogerką, dlatego zależy mi na wyświetleniach i obserwatorach. Jeżeli podoba się Ci się to, co robię, zostaw komentarz pod postem lub dołącz do obserwatorów bloga :)
Lubię wiedzieć, że moje słowa do kogoś docierają, a nie idą na wiatr.
Tak więc nie przedłużając zapraszam do mojego świata, gdzie książki stanowią jego centrum.