poniedziałek, 26 lutego 2018

PRZEDPREMIEROWO "Begin again" Mona Kasten





"It's time to forget about the past
To wash away what happened last
Hide behind an empty face
Don't ask too much, just say
'Cause this is just a game*"








   Uwielbiam czytać powieści dla nastolatków, właśnie takie jak ta. Proste, a jednak mające w sobie coś. Jakiś urok, który nie pozwala się od nich oderwać. Jeżeli do tego wszystkiego bohaterowie mają dobry gust muzyczny i przypadkiem słuchają mojego ukochanego zespołu to książka staje się idealna. Ciekawa, delikatna, wciągająca i napisana w przepiękny sposób. Kocham ją i już nie mogę się doczekać drugiego tomu tej historii. 


„Nie jesteś zepsuty Kaden, jesteś może trochę poturbowany. Ale nie na tyle, żeby nie dało się tego naprawić.”


   Allie to świeżo upieczona studentka. Przybywa do nowego miasta, by zacząć nowe życie z dala od rodziny i odciąć się od przeszłości. Nie mając wyboru rozpoczyna poszukiwanie mieszkania. W końcu odnajduje, wydawać by się mogło, to idealne. Z małym dodatkiem. Z Kadenem. 

Chłopak od progu przedstawia dziewczynie trzy zasady, które dotyczyły, dotyczą i będą ich dotyczyć:
  • Po pierwsze: nie zwracasz mi głowy swoimi sprawami. 
  • Po drugie: trzymasz buzię na kłódkę. 
  • Po trzecie: między nami nigdy do niczego nie dojdzie. 

Allie zgadza się na nie z uśmiechem na ustach. Przyjechała na studia, a nie po chłopaka z problemami. Sama ma ich w swoim życiu wystarczająca dużo. Jednak z czasem obojgu coraz trudniej jest opierać się sobie na wzajem. Serce nie sługa, zasad nie posłucha. Czy między tą dwójką dojdzie do czegoś więcej? 


"Ale niewypowiedziane słowa spływały bezgłośnie z kącików moich oczu, kapały na jego koszulkę, jedna za drugą, aż zrobiła się na niej wielka plama."


   Zakochałam się w Kadenie. Bohater cudo. Na samym starce poznajemy go z tej "ciemnej strony", jednak, czym dalej jesteśmy tym bardziej na jego postać "pada światło" i zaczynamy dostrzegać jego prawdziwe oblicze. Allie to równie dobra bohaterka, jednak zdecydowanie w moim sercu nie zajęła głównego miejsce, nie jest to spowodowane niczym konkretnym. Dobrze wykreowana, czasami dziwna, jednak naturalna i bardzo głęboka postać. Tajemnice to etykiety , które powinny wisieć na każdym z bohaterów. Zarówno Kaden jak i Allie, kryją w sobie nie jeden sekret czy straszny ból, co gdy wychodzi na jaw tylko dodaje kolorów tej powieści. Osobiście , całokształt odebrałam jako bardzo namacalną oraz emocjonalną książkę, która porusza problemy rodzinne i potrafi w pewnych momentach zranić. Jednak autorka nie tylko zadawała nam ból, również nas rozśmieszała i chwytała za serce, dlatego czytając odczuwamy chyba wszystkie możliwe emocje. Uczucia były podczas czytania namacalne. Książka od nich aż iskrzy. Z ogromną przyjemnością obserwowałam rozwijające się uczucia między bohaterami. Kibicowałam im i miałam ochotę gołymi rękami zamordować, kiedy coś się psuło. Jednak autorka zdecydowanie nie skupiła się tylko i wyłącznie na bohaterach pierwszoplanowych, jak to czasami bywa w takich powieściach. Drugoplanowe postacie również są godne uwagi i osobiście je również bardzo polubiłam. Każda była inna, jednak razem tworzą niesamowicie zgrany team, który wykupił sobie miejsce w moim sercu. 

   Fabuła jest zadbana, wciągająca i posiadająca wątki poboczne, które leciutko rozwijają całą powieść. Podczas czytania strony lecą jak szalone, szczerze mówiąc nawet nie spostrzegłam, kiedy minęłam połowę i zbliżałam się do końca. Czytałam i patrzyłam jak Kaden i Allie się zmieniają. Zaczynają podejmować poważne decyzje, ujawniają niejeden sekret i przede wszystkim walczą o uczucia do siebie nawzajem. Otwierają się przed sobą, tym samym ujawniając wnętrza swoich serc. Dla czytelnika jest to przepiękny i godny uwagi widok. "Begin again" to książka zdecydowanie dla młodzieży, jednak, jeżeli mam być szczera, to w ani jednym stopniu nie przypomina książek tego typu, które przeczytałam. Jest zdecydowanie lepsza, bardziej dopracowana i zadbana. 

   Jak wspomniałam wcześniej, autorka zdobyła ode mnie ogromny plus za wplecenie do lektury zespołów, które wielbię pod niebiosa. A mowa tutaj o: Fall out boy i Thirty Seconds To Mars. Bardzo często w powieściach bohaterowie o nich wspominają, co napełniało moje serce dumą. Dobra książka mówi o dobrych zespołach! Do tego cytaty z piosenek od nich idealnie trafiają do fabuły. Myślę, że bez nich czegoś by mi w tej książce brakowało. Mogę powiedzieć, że dopełniają one słowa bohaterów. Gorąco zachęcam was za chwycenie za tę powieść oraz do poznania piosenek tych wykonawców! Może powiększy się grono ich fanów?



Książka: Begin Again
Tytuł oryginału: Begin Again 
Autor: Mona Kasten
Tłumaczenie: Ewa Spirydowicz 
Ilość stron: 504 
Data wydania: 28 luty 2018 
Wydawnictwo: Jaguar 
* - jest to jedna ze zwrotek piosenki "Beautiful lie" zespołu 30 Second to Mars. Została zacytowana w książce :) 


Za możliwość jej przeczytania z całego serca dziękuję Wydawnictwu Jaguar! 


20 komentarzy:

  1. Książka w chwili obecnej jest zapisana z resztą w kolumnie "Must read". Mam nadzieję, że uda mi się to w najbliższym czasie przeczytać, a nie odkładać do kolejnego roku. W 2018 roku, od samego początku zostają wydane książki warte poświęconego im czasu, a mi zaczyna brakować na nie 1. czasu 2. pieniędzy. Szkoda gadać. Wydaje mi się, że jak już znajdę się w księgarni to ta pozycja pierwsza pojawi się w koszyku.
    TSTM poznałam i szczerze mówiąc nie jest to zespól dla mnie. Za ostre brzmienia, nie mniej jednak cieszę się, że Ciebie jego obecność uradowała.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zdecydowanie TSTM przekonała w 100%.
      Nie dosyć, że wspaniała książka to jeszcze mój zespół! Jeju!
      Postaraj się przeczytać jak najszybciej, warta uwagi. Wiem jak to jest, mnie też już kieszeń ciśnie i mówi "zostaw ją, nie jest Ci potrzebna, dasz radę" ale koniec końców i tak ją biorę...Ehh liczyć tylko chyba na wygraną w totka, gdyby takie milion wpłynęło to bym nie pogardziła.
      Buziaki :**

      Usuń
  2. TSTM to mój ukochany zespół. Od dziecka słucham go i można powiedzieć, że wielbię. Sądziłem, że mało osób go słucha, bo jest za mocny (w końcu prawie metal). Widzę jednak, że zespół wcale nie jest taki mało znany, skoro nawet w książkach występuje. Pozycja zdecydowanie nie na moje lata, a szkoda bo chętnie bym przeczytał o moim zespole. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. TSTM to melodia mojego życia. Według mnie zdecydowanie ma za małe grono zwolenników.
      Buziaki :**

      Usuń
  3. super recenzja, super brzmi fabuła tej książki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. TSTM <3 Kocham, więc już lubię tę książkę :) Po za tym i tak mam ją w planach, bo po pierwsze uwielbiam typowe NA, po drugie miałam już okazję czytać książkę z motywem "wrednego współlokatora" i nie ukrywam, ze zaciekawił mnie ten wątek. Oczywiście muszę poczekać na kontynuację, ale mam nadzieję, że będzie warto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to kocham wątek tego typu. "zły współlokator", "niechciana miłość" to książki które zajmują 1 miejsce w moim must have :DD
      Oooo i kolejny fan TSTM! I to rozumiem!
      Buziaki :**

      Usuń
  5. Mam możliwość przeczytania, ale wciąż się waham. Z jednej strony słyszę dobre opinie, z drugiej negatywne, że książka ma zbyt łatwą fabułę, a Kaden jest irytujący, a tu wprost przeciwnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wahaj się! Warto, naprawdę! Kocham tę książkę!
      A Kaden nie jest irytujący! :(
      Buziaki :**

      Usuń
  6. Niestety, dla mnie brzmi zbyt schematycznie i historia wydaje się zbyt oczywista :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda... według mnie książka idealna.
      No ale o gustach się nie rozmawia! :)
      Buziaki :**

      Usuń
  7. Chyba wysyp jest obyczajówek/romansów w tym roku.. niestety książka nie dla mnie, ale recenzję miło się czytalo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem właśnie, zauważyłam. Ale dla mnie to świetnie, bo kocham te klimaty książek! <3
      Dziękuję, że tak mówisz. :))
      Oj szkoda, szkoda.
      Buziaki :**

      Usuń
  8. Zdecydowanie nie mój klimat. Podobnie jak koleżanki uważam, że historia zbyt oczywista i niezbyt warta uwagi. ;)


    Pozdrawiam Iza
    Niech książki będą z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój wybór :)) Dla mnie książka idealna <3 :))
      Buziaki :**

      Usuń
  9. Mnie książka zachwyciła i porwała bez reszty i teraz aby czekam na kolejne części <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też! A mają wyjść jeszcze 2 i powiem tak. Kolejny tom ma boską okładkę <3
      Nie mogę się doczekać, aż będę miała tę książkę w ręce <3
      Buziaki :**

      Usuń

Witaj!
Witam Cię serdecznie w moich skromnych progach.
Moje królestwo staram się prowadzić skrupulatnie i starannie. Jednak jak wiadomo każdemu, nie wszystko jest idealne, dlatego jeżeli masz jakieś uwagi lub pomysł na ulepszenie bloga, to pisz śmiało! Każdy pomysł jest na wagę złota. Każdą radę bądź sugestię przemyślę dokładnie.
Jestem blogerką, dlatego zależy mi na wyświetleniach i obserwatorach. Jeżeli podoba się Ci się to, co robię, zostaw komentarz pod postem lub dołącz do obserwatorów bloga :)
Lubię wiedzieć, że moje słowa do kogoś docierają, a nie idą na wiatr.
Tak więc nie przedłużając zapraszam do mojego świata, gdzie książki stanowią jego centrum.